ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΕ.
Η Π.Ε.Σ.ΕΚ σε έχει ΑΝΑΓΚΗ και την έχεις ΑΝΑΓΚΗ. Από την πενιχρή σύνταξή σου ενίσχυσε την Ένωση. Γράψου στο σωματείο και ενημέρωσε και άλλους για την λειτουργία του. Κατέβασε την Αίτηση εγγραφής και ενημέρωσε μας με όποιον τρόπο σε εξυπηρετεί.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ

menu

Κυριακή, 10 Ιουλίου 2016

ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ( ΜΙΚΡΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ)



ΙΑΤΡΟΦΑΡΜΑΚΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΘΑΛΨΗ

Πληρώνουμε περισσότερα χωρίς να έχουμε υγεία


Μια ενδεικτική εικόνα της κατάστασης που διαμορφώνει η αντI-
λαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων, δίνουν τα στοιχεία της
ΕΛΣΤΑΤ για το 2014.
Βαθιά το χέρι στην τσέπη βάζουν οι εργαζόμενοι, οι συνταξιού.-
χοι, συνολικά οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες για την ιατρο-
φαρμακευτική τους περίθαλψη, με έμμεσες και άμεσες πληρωμές,
την ώρα που οι κρατικές δαπάνες για την Υγεία συνεχίζουν την
 ελεύθερη πτώση.
 Αυτή η πραγματικότητα δεν αποτυπώνεται μόνο στην καθημερινότητα
 των λαϊκών στρωμάτων, αλλά και στα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε
 η ΕΛΣΤΑΤ για  το 2014.
Έτσι, τα τελευταία χρόνια, τα χρήματα που πληρώνουν από την
τσέπη τους οι ασθενείς (άμεσες πληρωμές) για την Υγεία ξεπερ-
νούν σταθερά τα 5 δισ. ευρώ (5,2 δισ. το 2014, 5,1 δισ. τα έτη
2013 και 2012). Από τις έμμεσες πληρωμές των λαϊκών νοικο-
κυριών, τα ασφαλιστικά ταμεία δαπάνησαν για υπηρεσίες Υγείας
4,6 δισ. ευρώ (από 5,4 δισ. το 2013). Αντίστοιχα, το 2014 οι δα-
πάνες Υγείας από τον κρατικό προϋπολογισμό ανήλθαν σε
4,2 δισ. Ευρώ (από 4,6 δισ. το 2013).
Δηλαδή, τα λαϊκά στρώματα πληρώνουν - απευθείας και μέσω
εισφορών - περισσότερα από τα διπλάσια σε σχέση με αυτά που
δαπανά το κράτος για την Υγεία!
Στη συνολική δαπάνη Υγείας το κράτος συμμετέχει κατά 28,4
%, τα ασφαλιστικά Ταμεία κατά 31,3% και οι ιδιωτικές πληρωμές
 αποτελούν το 35,4 % των συνολικών δαπανών, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ. 
`Η αλλιώς, από το 8,2% του ΑΕΠ συνολικές δαπάνες Υγείας, το 5,8% 
προέρχεται από απευθείας πληρωμές των ασθενών (3,2%) και από
 έμμεσες πληρωμές, δηλαδή από τα ασφαλιστικά ταμεία (2,6%).
Το κράτος συμβάλλει με χρηματοδότηση μόλις στο 2,4% του ΑΕΠ.
Εξαιτίας αυτής της κατάστασης, μεγεθύνονται χρόνο με το χρόνο οι
τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό όλων των κλάδων και ειδικοτήτων
, που σήμερα ξεπερνούν τις 30.000, ενώ κλειστά παραμένουν 220
 κρεβάτια ΜΕΘ, κρεβάτια χειρουργείων και άλλα. Είναι φανερό ότι οι 3.500 
προσλήψεις «σε βάθος χρόνου» που εξήγγειλε η κυβέρνηση, είναι
 σταγόνα στον ωκεανό των πραγματικών αναγκών, ακόμα κι αν γίνουν όλες.
Πάντως, σε σχέση με το 2010, οι ιδιωτικές πληρωμές έχουν μει-
ωθεί - τότε ανέρχονταν στα 6 δισ. ευρώ - αποκαλύπτοντας την
οικονομική αδυναμία των λαϊκών νοικοκυριών στο εμπορευμα-
τοποιημένο και ιδιωτικοποιημένο σύστημα της Υγείας
να πληρώσουν για νοσηλεία, φάρμακα, γιατρούς και φυσικά τον
αποκλεισμό των πιο φτωχών στρωμάτων από υπηρεσίες Υγείας
και φάρμακα.
Αντίστοιχη εικόνα σε όλη την ΕΕ
Η σταδιακή «απόσυρση» του κράτους από τη χρηματοδότηση
της Υγείας δεν είναι, βέβαια, ελληνικό φαινόμενο, ούτε σύμ-
πτωμα των μνημονίων και της καπιταλιστικής κρίσης, αν και επι-
ταχύνθηκε την τελευταία επταετία. Αντίστοιχα μέτρα περιστολής
των δημόσιων δαπανών Υγείας - Πρόνοιας - Φαρμάκου παίρνον-
ται ή έχουν ήδη υλοποιηθεί εδώ και δεκαετίες σε όλες τις
χώρες της ΕΕ.
Σε μελέτη του ΙΝΕ ΓΣΕΕ (2015) βρίσκουμε τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
Το 1/3 των χωρών της ΕΕ μείωσε το δημόσιο προϋπολογισμό
για την Υγεία (πρωτίστως οι χώρες που πλήγηκαν περισσότερο
από την κρίση).
Αλλες  χώρες (π.χ. Αγγλία και Ουγγαρία) πάγωσαν τους προϋπο-
λογισμούς για την Υγεία, με αποτέλεσμα τη μείωση των δαπα-
νών σε σταθερές τιμές.
Τα συστήματα Κοινωνικής Ασφάλισης - Υγείας στις χώρες της
ΕΕ βρέθηκαν αντιμέτωπα με σημαντική απώλεια εσόδων λόγω
της αύξησης της ανεργίας. Οι περισσότερες κυβερνήσεις
αύξη-σαν τις εισφορές που βαραίνουν το μισθό. Ελάχιστες, ωστόσο,
επωφελήθηκαν από τη δημιουργία χρηματικών αποθεματικών
κατά την περίοδο της οικονομικής μεγέθυνσης
                                                                            ΑΠΟ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΕΒΔΟΜΗ






Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ασφαλισμένοι για τον ΕΟΠΥΥ

Σύμφωνα και με τις οδηγίες του ΕΟΠΥΥ (ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΠΑΡΟΧΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ) , καταρχήν πρέπει να πληροφορηθούν τη λίστα των συμβεβλημένων ιδιωτών ιατρών είτε στα γραφεία των πρώην ασφαλιστικών φορέων, είτε στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ (www.eopyy.gov.gr), αλλά και στις ιστοσελίδες των εντασσόμενων στον ΕΟΠΥΥ Ταμείων (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ (www.ika.gr), ΟΑΕΕ (www.oaee.gr), ΟΠΑΔ (www.opad.gr ΟΓΑ (www.oga.gr) καθώς και στην ιστοσελίδα της Ηλεκτρονικής Συνταγογράφησης (www.e-syntagografisi.gr).
Οι δικαιούχοι εξυπηρετούνται από: Συμβεβλημένους ιδιώτες γιατρούς (λίστα), μη συμβεβλημένους αλλά πιστοποιημένους για συνταγογράφηση γιατρούς (μόνο για συνταγογράφηση φαρμάκων - εξετάσεων), από πολυιατρεία και ιατρεία του Οργανισμού (Μονάδες Υγείας πρώην ΙΚΑ - ΕΤΑΜ), Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά και Αγροτικά Ιατρεία και εξωτερικά ιατρεία των Νοσοκομείων του ΕΣΥ.
ΑΜΟΙΒΗ
Ραντεβού σε γιατρό του ΕΟΠΥΥ μπορεί να ορίσει κάποιος μέσω του 184 (για τις δομές του ΕΟΠΥΥ, πρώην ΙΚΑ) ή με απ’ απευθείας τηλεφωνική συνεννόηση με τον συμβεβλημένο γιατρό. Ζητώντας να ενημερωθεί εκ των προτέρων από τον γιατρό για το εάν θα υπάρχει οικονομική επιβάρυνση (εάν έχει συμπληρώσει το πλαφόν ή πότε μπορεί να τον δεχθεί). Εάν επισκεφθείτε συμβεβλημένο με τον ΕΟΠΥΥ γιατρό θα πληρώσετε επίσκεψη; Οι συμβεβλημένοι γιατροί του ΕΟΠΥΥ δεν δικαιούνται καμία επιπλέον αμοιβή από τους δικαιούχους, για τους πρώτους 50 ασθενείς που εξετάζουν κάθε εβδομάδα και για τους 200 του μήνα.
Συνεπώς στην περίπτωση που κάποιος γιατρός ζητήσει πρόσθετη αμοιβή επικαλούμενος το πλαφόν, ο ασφαλισμένος θα πρέπει να αναζητήσει άλλο γιατρό και επειδή το πλαφόν αφορά στα 50 ραντεβού εβδομαδιαίως, αυτό δεν κατανέμεται σε 10 ραντεβού ημερησίως, συνεπώς αποτελεί πρόσχημα ότι ο 11ος ή ο 12ος ασθενής ανά ημέρα θα πληρώσει την επίσκεψη από την τσέπη του.
Ο ασθενής θα πρέπει επίσης να διαθέτει θεωρημένο βιβλιάριο υγείας (θεωρείται όπως και πριν) το οποίο επιδεικνύει στον γιατρό οι οποίοι ακολουθούν το ωράριο του ιατρείου τους. Για τον εμβολιασμό των παιδιών, και των ενηλίκων, που περιλαμβάνονται στο Εγκεκριμένο Πρόγραμμα Εθνικού Εμβολιασμού, παρέχονται δωρεάν τα εμβόλια και εκτελούνται είτε από συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιδιώτες ιατρούς ή από τους Σταθμούς Προστασίας Μάνας και Παιδιού (του ΙΚΑ). Το ίδιο ισχύει και για τα νέα ζευγάρια που θέλουν να τεκνοποιήσουν καθώς στους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ παρέχονται δωρεάν οι εξετάσεις προγεννητικού ελέγχου όπως ορίζονται στον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ. Σε ό,τι αφορά στον τοκετό, καταβάλλεται εφάπαξ χρηματικό βοήθημα 900 ευρώ, 1.200 ευρώ για δίδυμη κύηση και 1.600 ευρώ για τρίδυμη κύηση, εφόσον δεν αποδίδεται ΚΕΝ.
ΠΑΡΑΚΛΙΝΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ
Όλες οι παρακλινικές εξετάσεις που προβλέπονται από τον Ενιαίο Κανονισμό Παροχών Υγείας του ΕΟΠΥΥ πραγματοποιούνται στους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ: Χωρίς συμμετοχή του ασφαλισμένου εντός των Μονάδων Υγείας του Οργανισμού (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) ή των σχηματισμών του ΕΣΥ. Με 15% συμμετοχή του δικαιούχου σε συμβεβλημένα με τον Οργανισμό διαγνωστικά εργαστήρια. Διευκρινίζεται πως δεν προβλέπεται καμία αποζημίωση στο δικαιούχο σε μη συμβεβλημένο διαγνωστικό εργαστήριο.
ΚΛΙΝΙΚΕΣ
Διευκρινίζεται επίσης ότι οι συμβεβλημένες με τον ΕΟΠΥΥ κλινικές θα αναρτηθούν σύντομα στην ιστοσελίδα του ΕΟΠΥΥ www.eopyy.gov.gr αφού ακόμη δεν έχουν υπογραφεί οι σχετικές συμβάσεις. Ετσι λοιπόν αν πληρώσετε χρήματα για τη νοσηλεία σας δεν θα σας αποδοθεί δαπάνη νοσηλείας σε μη συμβεβλημένη κλινική. Ως προς τη θέση νοσηλείας, ο ΕΟΠΥΥ καλύπτει τη νοσηλεία σε συμβεβλημένες ιδιωτικές κλινικές σε τετράκλινο. Ο ασφαλισμένος του ΟΓΑ δικαιούται να νοσηλευθεί σε συμβεβλημένη κλινική, έχοντας τα ίδια δικαιώματα με όλους τους δικαιούχους του ΕΟΠΥΥ.
Εάν εξετασθείτε σε μη συμβεβλημένο ιατρό ο οποίος σας συνταγογράφησε φάρμακα και παρακλινικές εξετάσεις, ο ΕΟΠΥΥ θα αναγνωρίσει τη δαπάνη μόνο εάν τα φάρμακα και οι εξετάσεις έχουν συνταγογραφηθεί ηλεκτρονικά.
ΟΡΘΟΠΕΔΙΚΑ - ΑΝΑΡΡΩΤΙΚΕΣ
Αντιθέτως εάν εξετασθείτε σε μη συμβεβλημένο ιατρό και σας γράψει ορθοπεδικά βοηθήματα, γυαλιά, κλπ η δαπάνη δεν αναγνωρίζεται. Οι συμβεβλημένοι με τον ΕΟΠΥΥ ιατροί έχουν δικαίωμα αναγραφής αναρρωτικών αδειών στα προσωπικά τους συνταγολόγια ή στα αδειολόγια των Υγειονομικών δομών του ΕΟΠΥΥ (πρώην ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) ενώ για το ίδιο θέμα αναμένονται σχετικές οδηγίες.
ΦΑΡΜΑΚΑ
Η φαρμακευτική περίθαλψη στον ΕΟΠΥΥ περιλαμβάνει τα αναγκαία φάρμακα, σκευάσματα ειδικής διατροφής και αναλώσιμα υγειονομικά υλικά. Τα φάρμακα παρέχονται μόνο εφόσον κυκλοφορούν νόμιμα, υπάρχει έγκριση να χορηγούνται μόνο με ιατρική συνταγή ανεξάρτητα από την ονομασία και τη μορφή και περιλαμβάνονται στον ενιαίο κατάλογο των συνταγογραφούμενων ιδιοσκευασμάτων. Φάρμακα που ανήκουν στην αρνητική λίστα, όπως αυτή ισχύει κάθε φορά, δεν αποζημιώνονται. Κατ’ εξαίρεση δύναται να αναγνωρίζεται και να καταβάλλεται η αξία ιδιοσκευασμάτων που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα. Για την αναγκαιότητα θεραπείας με φάρμακα που δεν κυκλοφορούν στην Ελλάδα γνωματεύουν επιτροπές του Ταμείου. Τα φάρμακα αυτά παρέχονται μόνο από τα φαρμακεία του Οργανισμού ή τα κρατικά νοσοκομεία.
ΣΥΝΤΑΓΕΣ
Οι ιατροί είτε εκδίδουν ηλεκτρονικές συνταγές ή εάν είναι συμβεβλημένοι με το ΕΟΠΥΥ συνταγογραφούν στο συνταγολόγιο ενιαίου τύπου, εφόσον δεν είναι δυνατόν να συνταγογραφήσουν ηλεκτρονικά. Κάθε φάρμακο θα συνταγογραφείται από ιατρό της αντίστοιχης ειδικότητας. Η συνταγή των φαρμάκων μπορεί να εκτελεστεί εντός πέντε εργασίμων ημερών, αφού προηγουμένως έχει θεωρηθεί από τον αρμόδιο ελεγκτή ιατρό, όπου τούτο προβλέπεται.
Το γενικό ποσοστό συμμετοχής των ασφαλισμένων όλων των ασφαλιστικών οργανισμών για φάρμακα ανέρχεται στο 25% της αξίας αυτών. Υπάρχουν ειδικές κατηγορίες παθήσεων για τις οποίες προβλέπεται ποσοστό 10% και 0% και έχουν γνωστοποιηθεί στους γιατρούς.
Στις συνταγές πρέπει να αναγράφονται μόνο οι ποσότητες φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων για θεραπεία ενός μηνός. Ειδικά για χρόνιες παθήσεις μπορεί να εκδίδεται από τους ιατρούς δίμηνη ή τρίμηνη επαναλαμβανόμενη συνταγή, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία.
___





Τραγικη κατασταση  λεει ο ΙΣΑ

Αυγη : 5 Ιουλιου 2016
O Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών, με ανακοίνωση που εξέδωσε, εκφράζει την αγανάκτηση του για τη “τραγική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει το Εθνικό Σύστημα Υγείας”.
“Τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας, σχετικά με τις ελλείψεις και τις δυσλειτουργίες που αντιμετωπίζουν τα δημόσια νοσοκομεία –με αποκορύφωμα την εμφάνιση φιδιού στο νοσοκομείο Κιλκίς- αποτυπώνουν μια πρωτοφανή τριτοκοσμική κατάσταση”, υποστηρίζει ο ΙΣΑ.
“Είναι προφανές ότι η υποχρηματοδότηση και η υποστελέχωση των νοσοκομείων καθιστά πλέον οριακή τη λειτουργία τους. Την ίδια ώρα οι δομές της πρωτοβάθμιας περίθαλψης υπολειτουργούν ενώ ολόκληρες περιοχές της χώρας έχουν μείνει ακάλυπτες από βασικές ιατρικές ειδικότητες”, καταλήφει η ανακοίνωση.
Σχολιάζοντας το θέμα, ο πρόεδρος του ΙΣΑ Γ. Πατούλης ανέφερε τα εξής:
«Η κατάσταση του Εθνικού Συστήματος Υγείας είναι χειρότερη από ποτέ. Πολλές κλινικές,ειδικά στα νοσοκομεία της περιφέρειας, λειτουργούν με έναν ή δύο γιατρούς και δεν μπορούν να βγάλουν τις εφημερίες. Την ίδια ώρα οι δομές υγείας στις τουριστικές περιοχές είναι υπό κατάρρευση ενώ οι νησιωτικές και οι ακριτικές περιοχές έχουν εγκαταλειφτεί στη τύχη τους. Οι συνθήκες αυτές είναι απάνθρωπες ,για το υγειονομικό προσωπικό ενώ εγκυμονούν κινδύνους για τους ασθενείς. Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υγείας οφείλει να αναλάβει τις τεράστιες ευθύνες που έχει για την πρωτοφανή αυτή κατάσταση»


              Capital.gr    22 01 2016

Ακόμη πιο βαθύ μαχαίρι μπαίνει φέτος στους προϋπολογισμούς των δημόσιων νοσοκομείων, που εκτός από το μεγάλο όγκο ασθενών, τη χορήγηση ακριβών φαρμάκων και τις τεράστιες ελλείψεις σε υλικά θα έχουν να αντιμετωπίσουν μια ακόμη περικοπή κονδυλίων .
Όπως καταγγέλλει ειδικότερα η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων τη φετινή χρονιά προβλέπεται χρηματοδότηση 1,156 δισ. ευρώ, χωρίς πρόβλεψη για ληξιπρόθεσμα, ενώ οι προϋπολογισμοί των νοσοκομείων είναι μειωμένοι κατά 20%, πλην των φαρμάκων λόγω της χορήγησης ακριβών φαρμάκων μόνο μέσω νοσοκομείων.
Όπως συνεχίζουν οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία, το 2015 προέβλεπε 1,5 δισ. χρηματοδότηση, από την οποία εκταμιεύθηκε το 1,1 δισ. ευρώ, όμως 180 εκατ. ευρώ δεν απορροφήθηκαν και επέστρεψαν στην Τράπεζα Ελλάδος.
Στους προμηθευτές δε, οφείλονται πάνω από 2 δισ. για τα οποία δεν δόθηκε ούτε ένα ευρώ. Τα μέλη της ΠΟΕΔΗΝ αποκαλύπτουν ότι τα οικονομικά στοιχεία του συστήματος υγείας επισημαίνοντας ότι το 2014, τα νοσοκομεία πήραν κρατική χρηματοδότηση 1,6 δισ. ευρώ και 800 εκατ. για πληρωμή ληξιπρόθεσμων. Συμπληρώνουν τέλος πως τα νοσοκομεία των άλλων χωρών της Ευρώπης επιχορηγούνται με 2,9% του ΑΕΠ εν αντιθέσει με τα νοσοκομεία της χώρας μας, που φέτος θα είναι κάτω του 1,5% του ΑΕΠ.
Η επιχορήγηση από την άλλη για δαπάνες περίθαλψης των ανασφάλιστων και των οικονομικά αδυνάτων φτάνουν μόλις τα 1,265 εκατ. ευρώ, δηλαδή 10 χιλ. ευρώ ανά νοσοκομείο για να καλύψουν τη ζήτηση σε υγειονομικές υπηρεσίες 2,5 εκατ. ανασφάλιστων πολιτών (έμμεσα ή άμεσα).
Από την άλλη, το υπουργείο Υγείας συνεχίζει να διατείνεται πως πρόκειται να ενισχυθούν τα νοσοκομεία μέσω προσλήψεων ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού και απαντά πως φέτος δίνονται για τις λειτουργικές δαπάνες νοσοκομείων 1,672 δισ. ευρώ, ενώ το 2015 είχαν δοθεί 1,388 δισ. ευρώ. Στην ενίσχυση μάλιστα των οικονομικών των δημόσιων νοσοκομείων και στην κατεύθυνση της μείωσης των δαπανών συμπεριλαμβάνεται η νοσοκομειακή χρήση γενοσήμων κατά  60% ως το τέλος του 2016, αλλά και προμήθειες φαρμάκων στα νοσοκομεία βάσει δραστικής ουσίας σε ποσοστό 75% ως το τέλος του 2016 και πλήρη εφαρμογή των Κλειστών Ενοποιημένων Νοσηλίων. 
Σύμφωνα με την ηγεσία του υπουργείου Υγείας επίσης, αναμένεται σύντομα να δοθεί λύση στην κάλυψη των ανασφάλιστων καρκινοπαθών, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρξει επέκταση της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα νοσοκομεία. Όσον αφορά τα τεράστια προβλήματα με τις ελλείψεις φαρμάκων στους καρκινοπαθείς, ο υπουργός Υγείας Ανδρέας Ξανθός απαντά πως σήμερα η εξυπηρέτηση των ασθενών έχει ομαλοποιηθεί πλήρως και έχει αποκατασταθεί η επάρκεια φαρμάκων αυτού του τύπου στα φαρμακεία των νοσοκομείων, προσθέτει ωστόσο πως χρειάζεται όμως παρακολούθηση για να μην ξεφύγει  η δαπάνη.


Εφ.Θεμα 23/2/2016
Νέο κρυφό χαράτσι για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ
Βρίσκονται αντιμέτωποι με επιβάρυνση έως και 100% στη συμμετοχή τους για μια σειρά από βασικές διαγνωστικές εξετάσεις, έπειτα από απόφαση που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κ. Παύλος Πολάκης - Το ποσοστό συμμετοχής παραμένει το ίδιο, στο 15%, αλλάζει όμως το ποσό επί του οποίου αυτό το ποσοστό υπολογίζεται
Με επιβάρυνση έως και 100% στη συμμετοχή τους για μια σειρά από βασικές διαγνωστικές εξετάσεις βρίσκονται αίφνης αντιμέτωποι οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ, έπειτα από απόφαση που υπέγραψε με…συνοπτικές και εν κρυπτώ διαδικασίες ο αναπληρωτής υπουργός Υγείας κ. Παύλος Πολάκης.

Η υπουργική απόφαση που υπογράφει ο κ. Πολάκης προβλέπει μια φαινομενικά «αθώα» αλλαγή ως προς τον τρόπο υπολογισμού της συμμετοχής των ασφαλισμένων για δεκάδες διαγνωστικές εξετάσεις, ως επί το πλείστον μικροβιολογικές και βιοχημικές εξετάσεις που συνταγογραφούνται με μεγάλη συχνότητα από τους γιατρούς και καταλαμβάνουν πολύ μεγάλο όγκο αλλά και μεγάλη δαπάνη στο ταμείο του ΕΟΠΥΥ.  «Η συμμετοχή των ασφαλισμένων στις εξετάσεις που περιγράφονται στα παραρτήματα Ε και Στ της υπ’ αριθ. Γ3γ/οικ. 98494/21−12−2015 (ΦΕΚ 2816 Β ́) απόφασης του Υπουργού Υγείας όπως έχει τροποποιηθεί με την υπ’ αριθ. Γ3γ/οικ. 2180/12−1−2016 (ΦΕΚ 28 Β ) υπολογίζεται στο 15% επί του κρατικού τιμολογίου» αναφέρεται στην απόφαση που δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 18 Φεβρουαρίου.

Το ποσοστό συμμετοχής παραμένει το ίδιο, στο 15%, αλλάζει όμως το ποσό επί του οποίου αυτό το ποσοστό υπολογίζεται. Μέχρι πρότινος, η συμμετοχή των ασφαλισμένων υπολογιζόταν επί της ασφαλιστικής τιμής κάθε εξέτασης όπως αυτή είχε προκύψει από την ανακοστολόγηση του περασμένου Δεκεμβρίου στις διαγνωστικές εξετάσεις του ΕΟΠΥΥ.

Σημειωτέον ότι η ανακοστολόγηση των εξετάσεων αποτελούσε το τελευταίο σε εκκρεμότητα προαπαιτούμενο από τα 13 του περασμένου Δεκεμβρίου για την εκταμίευση του 1 δις ευρώ. Ο νέος τιμοκατάλογος με τις μειωμένες τιμές για 51 εξετάσεις του ΕΟΠΥΥ εφαρμόστηκε στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στα τέλη του περασμένου Ιανουαρίου και βάσει αυτών των χαμηλότερων τιμών υπολογιζόταν και η συμμετοχή των ασφαλισμένων.

Μάλιστα, η ηγεσία του υπουργείου Υγείας με ανακοίνωσή της στην εκπνοή του έτους και της ολοκλήρωσης των προαπαιτούμενων είχε σπεύσει να πανηγυρίσει με ανακοίνωσή της για την οικονομική ανακούφιση που επήλθε στους ασφαλισμένους με τις ρυθμίσεις και τα μέτρα που λαμβάνει. «Είναι προφανές ότι από τη ρύθμιση αυτή μειώνεται η οικονομική επιβάρυνση των ασφαλισμένων σε ποσοστό αντίστοιχο με τη μείωση στις τιμές των εξετάσεων» τονιζόταν στην ανακοίνωση.

Ωστόσο, χρειάστηκε λιγότερο από ένας μήνας για να αλλάξει ρότα η ηγεσία του υπουργείου Υγείας σε ό,τι αφορά την επιχείρηση ανακούφισης των ασφαλισμένων. Στη νέα υπουργική απόφαση το ποσοστό 15% της συμμετοχής υπολογίζεται επί της τιμής της εξέτασης στο κρατικό τιμολόγιο, η οποία είναι υψηλότερη από εκείνη την τιμή που τέθηκε σε ισχύ με την ανακοστολόγηση – για την οποία πρέπει να σημειωθεί ότι η ηγεσία του υπουργείου Υγείας κόμπαζε ότι επιτεύχθηκε μεσοσταθμική μείωση κατά 43% σε μια σειρά από «κοστοβόρες» μικροβιολογικές εξετάσεις.

Τα παραδείγματα είναι ενδεικτικά: Μια γενική αίματος έχει τιμή στο κρατικό τιμολόγιο 2,88 και ασφαλιστική τιμή 1,99 ευρώ. Η συμμετοχή του ασφαλισμένου το προηγούμενο διάστημα υπολογιζόταν επί της ασφαλιστικής τιμής - πλήρωνε δηλαδή 0,30 λεπτά για μια γενική αίματος που του είχε συνταγογραφήσει γιατρός μέσω του συστήματος ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Πλέον η συμμετοχή του ασφαλισμένου, το 15% θα υπολογίζεται επί της τιμής του κρατικού τιμολογίου, δηλαδή στα 2,88 ευρώ, δηλαδή θα πληρώνει 0,43 λεπτά.

Ανάλογα στην επίσης συχνότατη εξέταση για το σάκχαρο. Η εξέταση κοστολογείται στο κρατικό τιμολόγιο στα 2,26 ευρώ οπότε η συμμετοχή του ασφαλισμένου είναι 0,40 λεπτά. Η συμμετοχή του ωστόσο με βάση την ασφαλιστική τιμή διαμορφώνεται στα 0,17 λεπτά (ασφαλιστική τιμή για σάκχαρο 1,15 ευρώ).

Ο έλεγχος της χοληστερίνης LDL αποτιμάται στα 2,88 ευρώ στο κρατικό τιμολόγιο, συνεπώς το 15% του ασφαλισμένου είναι 0,43 ευρώ. Η μειωμένη ασφαλιστική τιμή όμως είναι 1,78 ευρώ και η συμμετοχή του ασφαλισμένου 0,27 λεπτά.
Και μπορεί η επιπλέον επιβάρυνση των ασφαλισμένων να φαίνεται αμελητέα διότι αφορά αυξήσεις  που δεν ξεπερνούν το 1 ευρώ, ωστόσο με δεδομένο ότι ο ΕΟΠΥΥ εκδίδει κάθε χρόνο περίπου 57 εκατ. παραπεμπτικά για εργαστηριακές εξετάσεις είναι προφανές ότι αθροιστικά η συνολική επιβάρυνση για τους ασφαλισμένους είναι τεράστια.


ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ ΑΡΓΟΠΕΘΑΙΝΕΙ
Εφ Αυγή : 7 Ιουλίου 2016

“Παραμένουν κλειστές 220 έτοιμες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, τα χειρουργικά τραπέζια των νοσοκομείων κλείνουν το ένα μετά το άλλο, εξ αιτίας των ελλείψεων προσωπικού και χειρουργικών υλικών, οι λίστες αναμονής στα χειρουργεία ξεπέρασαν το ένα έτος” αναφέρει η ΠΟΕΔΗΝ
“Το Δημόσιο Σύστημα Υγείας αργοπεθαίνει” τονίζει σε νέα ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημοσίων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ), δίνοντας στη δημοσιότητα στοιχεία για τα προβλήματα υποστελέχωσης και υποχρηματοδότησης στα νοσοκομεία Ηπείρου, Δυτικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου, Αν. Μακεδονίας και Θράκης, Θεσσαλονίκης, Κρήτης και Νησιών.
“Παραμένουν κλειστές 220 έτοιμες κλίνες Μονάδων Εντατικής Θεραπείας, τα χειρουργικά τραπέζια των νοσοκομείων κλείνουν το ένα μετά το άλλο, εξ αιτίας των ελλείψεων προσωπικού και χειρουργικών υλικών, οι λίστες αναμονής στα χειρουργεία ξεπέρασαν το ένα έτος” αναφέρει η ΠΟΕΔΗΝ και συνεχίζει: “Λειτουργούν κλινικές χωρίς ειδικευμένους ιατρούς, παρέχεται νοσηλευτική φροντίδα από μία νοσηλεύτρια σε δύο κλινικές, το προσωπικό στο ΕΣΥ λιγόστεψε κατά 4.000”.
Η ομοσπονδία προσθέτει: “Άλλοι 7.000 έχουν θεμελιώσει δικαίωμα σύνταξης και προτίθενται την επόμενη διετία να ασκήσουν το δικαίωμα. Τα νοσοκομεία, εφέτος θα λάβουν 350 εκατ. ευρώ λιγότερα σε σχέση με πέρυσι. Εμφανίζουν σημαντικές ελλείψεις υλικών και φαρμάκων”.

ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 8/7/2016

..............Η σταδιακή «απόσυρση» του κράτους από τη χρηματοδότηση της Υγείας δεν είναι, βέβαια, ελληνικό φαινόμενο, ούτε σύμπτωμα των μνημονίων και της καπιταλιστικής κρίσης, αν και επιταχύνθηκε την τελευταία επταετία. Αντίστοιχα μέτρα περιστολής των δημόσιων δαπανών Υγείας - Πρόνοιας - Φαρμάκου παίρνονται ή έχουν ήδη υλοποιηθεί εδώ και δεκαετίες σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Σε μελέτη του ΙΝΕ ΓΣΕΕ (2015) βρίσκουμε τα εξής ενδιαφέροντα στοιχεία:
  • Το 1/3 των χωρών της ΕΕ μείωσε το δημόσιο προϋπολογισμό για την Υγεία (πρωτίστως οι χώρες που πλήγηκαν περισσότερο από την κρίση).
  • Αλλες χώρες (π.χ. Αγγλία και Ουγγαρία) πάγωσαν τους προϋπολογισμούς για την Υγεία, με αποτέλεσμα τη μείωση των δαπανών σε σταθερές τιμές.
  • Τα συστήματα Κοινωνικής Ασφάλισης - Υγείας στις χώρες της ΕΕ βρέθηκαν αντιμέτωπα με σημαντική απώλεια εσόδων λόγω της αύξησης της ανεργίας. Οι περισσότερες κυβερνήσεις αύξησαν τις εισφορές που βαραίνουν το μισθό. Ελάχιστες, ωστόσο, επωφελήθηκαν από τη δημιουργία χρηματικών αποθεματικών κατά την περίοδο της οικονομικής μεγέθυνσης.
  • Περίπου οι μισές από τις χώρες της ΕΕ αύξησαν τις συμπληρωμές (σ.σ. συμμετοχές) για υπηρεσίες και φάρμακα.
  • Το 1/3 των χωρών περιόρισε το φάσμα των δημόσια παρεχόμενων υπηρεσιών.
  • Το 1/3 των χωρών προχώρησαν σε αναδιαρθρώσεις π.χ. για τη συγκράτηση της φαρμακευτικής δαπάνης, με τον έλεγχο της συνταγογράφησης, τη στροφή στα γενόσημα κ.λπ. Επίσης, πάγωσαν ή μείωσαν τις αμοιβές των εργαζομένων στο χώρο της Υγείας.
  • Στις Σκανδιναβικές Χώρες διακρίνουμε αντίστοιχες «μεταρρυθμίσεις». Π.χ. στη Σουηδία, περίπου το 50% της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας παρέχεται από ιδιώτες. Επίσης, από την πλευρά των «κομητειακών συμβουλίων» που διαχειρίζονται το δημόσιο προϋπολογισμό για την Υγεία, η αγορά υπηρεσιών από ιδιώτες παρόχους αυξήθηκε μεταξύ 2007 και 2012 κατά 56%. Στο τέλος αυτής της περιόδου, σχεδόν το 1/4 των Κέντρων Υγείας που χρηματοδοτούνται από τη γενική φορολογία είχε ιδιωτικοποιηθεί.
Αποκλεισμοί και επιδείνωση της υγείας του λαού
Αυτή η πολιτική της περιστολής, του περιορισμού στο ελάχιστο των κρατικών δαπανών για την Υγεία, της αντιμετώπισης της Υγείας με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια από το κράτος, στη λογική του «κόστους - οφέλους», αποκλείει ολοένα και περισσότερους από τις υπηρεσίες ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και επιδεινώνει την κατάσταση της υγείας των λαϊκών στρωμάτων.
Ενδεικτικά, τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ (2014) για τον πληθυσμό που είναι πάνω από 15 ετών, δείχνουν ότι: Για οικονομικούς λόγους, το 13,6% δεν έλαβε ιατρική φροντίδα ή θεραπεία, οδοντιατρική φροντίδα/θεραπεία το 15,2%, ενώ το 11,3% δεν μπόρεσε να αγοράσει φάρμακα που είχαν συσταθεί από γιατρό. Επίσης, αυξήθηκε κατά 11,8% (σε σχέση με το 2009) το ποσοστό αυτών που κατανάλωσαν φάρμακα χωρίς συνταγή γιατρού, είτε λόγω της παραπέρα διάλυσης των δημόσιων Μονάδων ΠΦΥ, είτε λόγω των περιορισμών που μπήκαν στη συνταγογράφηση από τους γιατρούς.
Εδικά για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, είναι χαρακτηριστικά τα εξής στοιχεία: Σήμερα στα πρώην πολυιατρεία του ΕΟΠΥΥ στην επαρχία έχει μείνει το 10% - 15% του προσωπικού, στην Αθήνα έχει μείνει το 50% - 60% του προσωπικού, ενώ το 2016 λειτουργούν ή μισολειτουργούν συνολικά 220 πολυιατρεία και εργαστήρια σε σχέση με τα 350 το 2014, που και αυτά ήταν ανεπαρκή. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ότι σε 23 νομούς της χώρας δεν υπάρχει παιδίατρος στο ΠΕΔΥ, ούτε καν συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ, όπως και γιατροί άλλων ειδικοτήτων.
Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 13% του πληθυσμού άνω των 15 χρόνων, που χρειάστηκε να λάβει ιατρονοσηλευτική φροντίδα, καθυστέρησε ή δεν την έλαβε καθόλου, λόγω της μεγάλης λίστας αναμονής, το 6% λόγω απόστασης ή προβλημάτων στη μεταφορά και το 9,4% λόγω έλλειψης ειδικοτήτων γιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας.
Ενας στους δύο (49,7%) δηλώνει ότι έχει κάποιο χρόνιο πρόβλημα ή χρόνια πάθηση (από 40% το 2009). Από άλλες μελέτες, τα στοιχεία των οποίων συμπεριέλαβε το ΚΚΕ στην Επίκαιρη Επερώτηση για την Υγεία τον περασμένο Μάη, προκύπτει ότι από τους χρόνιους ασθενείς το 30% μειώνει τις επισκέψεις στους γιατρούς, το 60% δε λαμβάνουν σωστά τη θεραπεία τους, το 17,4% διακόπτει τα φάρμακα για τη χοληστερίνη.
Επίσης, δεν έχει κάνει ποτέ μαστογραφία το 38,4% των γυναικών (από 53% το 2009) και τεστ ΠΑΠ το 21,3% (από 31,3% το 2009). Παρά τη μικρή βελτίωση, έχει μειωθεί το ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι έκαναν προληπτικά τη μαστογραφία (με δική τους πρωτοβουλία, με προτροπή γιατρού, λόγω οικογενειακού ιστορικού, στο πλαίσιο προγράμματος πρόληψης) από 91,6% το 2009 σε 85,6% το 2014.



Σε ισχύ από 21 Ιουλίου 2016
Νέοι κανόνες για τα παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων


Αθήνα
Νέα πεδία προστίθενται στα παραπεμπτικά διαγνωστικών εξετάσεων που εκδίδονται από την ηλεκτρονική συνταγογράφηση (e-prescription), που διαχειρίζεται η Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης (ΗΔΙΚΑ).  Η εφαρμογή των κανόνων θα πρέπει να έχει υλοποιηθεί το αργότερο μέχρι 20 Ιουλίου και η ισχύς έναρξης της απόφασης είναι η 21η Ιουλίου.

Ειδικότερα, προστίθενται πεδία που αναγράφουν «Διάγνωση» και «Παρακολούθηση», τα οποία πλέον ο θεράπων γιατρός θα πρέπει υποχρεωτικά να επιλέξει, αφού πρώτα έχει επιλέξει το πεδίο της Διεθνούς Ταξινόμησης της Νόσου (ICD-10). Ακολούθως, ορίζονται συγκεκριμένες διαγνωστικές εξετάσεις για τις οποίες μπορεί να παραπέμψει, είτε για διάγνωση, είτε για παρακολούθηση του ασθενή.

Οι εξετάσεις Διάγνωσης, επιτρέπονται μόνο μια φορά το μήνα για το ίδιο ICD-10 και για τον ίδιο ΑΜΚΑ, ενώ οι εξετάσεις Παρακολούθησης της νόσου επιτρέπονται για το διάστημα περιοδικότητας που ορίζεται, σε σχετικό πίνακα. (π.χ. Γενική εξέταση αίματος, περιοδικότητα παρακολούθησης ορίζονται οι 3 μήνες, Προσδιορισμός σακχάρου αίματος - γλυκόζης (GL) ανά δείγμα ορίζονται οι 12 μήνες).

Σύμφωνα με την υπουργική απόφαση, περιλαμβάνονται πακέτα εξετάσεων για τη διάγνωση και παρακολούθηση συνήθων καταστάσεων της υγείας και χρονίων νοσημάτων, καθώς και γενική εξέταση ρουτίνας στα πλαίσια ενός περιοδικού προσυμπτωματικού ελέγχου (check-up).

Ειδικότερα, για τα πακέτα εξετάσεων που αφορούν χρόνια νοσήματα, η ένταξή τους στο σύστημα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης γίνεται σε διασύνδεση με αναπτυγμένα θεραπευτικά πρωτόκολλα συνταγογράφησης, στην κατεύθυνση της ανάπτυξης ολοκληρωμένων κλινικών πρωτοκόλλων για τη διαχείριση των προβλημάτων υγείας των ασθενών με τα συγκεκριμένα νοσήματα.

Σε περίπτωση που ο θεράπων γιατρός κρίνει ως αναγκαία για την κλινική διερεύνηση του ασθενούς, την παραπομπή του για εξετάσεις πέραν των οριζόμενων, τότε θα του δίνεται η δυνατότητα να επιλέξει ένα πεδίο με τον προσδιορισμό «Εξαιρούμενες». Όταν επιλέγεται αυτό το πεδίο τότε προκειμένου να εκδοθεί το συγκεκριμένο παραπεμπτικό θα πρέπει να συνοδεύεται από αιτιολογία, που θα συμπληρώνεται στο πεδίο «Σχόλιο».

Όταν για έναν γιατρό το ποσοστό επιλογής του πεδίου «Εξαιρούμενες» υπερβεί το 15%, θα υπάρχει σχετικό ενημερωτικό μήνυμα επί της οθόνης πριν από την έκδοση του παραπεμπτικού, ενώ παράλληλα θα ενημερώνεται και ο ΕΟΠΥΥ με την έκδοση του παραπεμπτικού για περαιτέρω διερεύνηση αυτών των εξαιρέσεων. Το ποσοστό υπέρβασης υπολογίζεται από το σύνολο των διαγνωστικών εξετάσεων που συνταγογράφησε ο γιατρός στη διάρκεια ενός έτους, δηλαδή από την 1η Ιανουαρίου έως την 31η Δεκεμβρίου.

Επιπροσθέτως, θα υπολογίζεται συνεχώς το μέσο παραπεμπτικό ανά ειδικότητα και ICD-10, όπου ως μέσο παραπεμπτικό ορίζεται ο μέσος όρος της δαπάνης του ΕΟΠΥΥ για τα παραπεμπτικά της ίδιας ειδικότητας και για το ίδιο ICD-10. Για τον υπολογισμό του μέσου παραπεμπτικού ανά ειδικότητα και ICD-10 λαμβάνεται υπόψη το αμέσως προηγούμενο έτος δηλαδή από 1 Ιανουαρίου μέχρι 31 Δεκεμβρίου. Όταν γιατρός συγκεκριμένης ειδικότητας ξεπερνά το 20% του μέσου παραπεμπτικού, θα καταγράφεται η υπέρβαση. Για την υπέρβαση αυτή θα ενημερώνεται τόσο ο γιατρός με ειδικό μήνυμα στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή του, όσο και ο ΕΟΠΥΥ.

Στην ηλεκτρονική συνταγογράφηση που διαχειρίζεται η ΗΔΙΚΑ και για τις κατηγορίες αξονικών και μαγνητικών τομογραφιών δημιουργούνται πακέτα εξετάσεων. Όταν ο γιατρός επιλέγει περισσότερες από μία εξετάσεις που ανήκουν σε κάποιο από τα πακέτα, τότε οι εξετάσεις αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ με έκπτωση ως εξής: η δεύτερη εξέταση αποζημιώνεται με έκπτωση 50%, η τρίτη εξέταση αποζημιώνεται με έκπτωση 75% και από την τέταρτη και μετά λαμβάνει έκπτωση 100%.

Σε κάθε πακέτο εξετάσεων ως πρώτη εξέταση ορίζεται η ακριβότερη, δεύτερη η αμέσως φθηνότερη κ.ο.κ. Ομοίως και η συμμετοχή του ασφαλισμένου θα ακολουθεί τα ίδια ποσοστά έκπτωσης,  δηλαδή για τη δεύτερη εξέταση το ποσοστό συμμετοχής του μειώνεται κατά 50%, για την τρίτη κατά 75% κ.τ.λ.
health.in.gr, ΑΠΕ-ΜΠΕ




1 σχόλιο:

  1. ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΒΑΛΑΤΕ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ; " Για τον πληθυσμό που είναι πάνω από 15 ετών, δείχνουν ότι: Για οικονομικούς λόγους, το 13,6% δεν έλαβε ιατρική φροντίδα ή θεραπεία, οδοντιατρική φροντίδα/θεραπεία το 15,2%, ενώ το 11,3% δεν μπόρεσε να αγοράσει φάρμακα που είχαν συσταθεί από γιατρό. Επίσης, αυξήθηκε κατά 11,8% (σε σχέση με το 2009) το ποσοστό αυτών που κατανάλωσαν φάρμακα χωρίς συνταγή γιατρού, είτε λόγω της παραπέρα διάλυσης των δημόσιων Μονάδων ΠΦΥ, είτε λόγω των περιορισμών που μπήκαν στη συνταγογράφηση από τους γιατρούς.

    Εδικά για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, είναι χαρακτηριστικά τα εξής στοιχεία: Σήμερα στα πρώην πολυιατρεία του ΕΟΠΥΥ στην επαρχία έχει μείνει το 10% - 15% του προσωπικού, στην Αθήνα έχει μείνει το 50% - 60% του προσωπικού, ενώ το 2016 λειτουργούν ή μισολειτουργούν συνολικά 220 πολυιατρεία και εργαστήρια σε σχέση με τα 350 το 2014, που και αυτά ήταν ανεπαρκή. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα ότι σε 23 νομούς της χώρας δεν υπάρχει παιδίατρος στο ΠΕΔΥ, ούτε καν συμβεβλημένος με τον ΕΟΠΥΥ, όπως και γιατροί άλλων ειδικοτήτων.

    Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 13% του πληθυσμού άνω των 15 χρόνων, που χρειάστηκε να λάβει ιατρονοσηλευτική φροντίδα, καθυστέρησε ή δεν την έλαβε καθόλου, λόγω της μεγάλης λίστας αναμονής, το 6% λόγω απόστασης ή προβλημάτων στη μεταφορά και το 9,4% λόγω έλλειψης ειδικοτήτων γιατρών και άλλων επαγγελματιών υγείας.

    Ενας στους δύο (49,7%) δηλώνει ότι έχει κάποιο χρόνιο πρόβλημα ή χρόνια πάθηση (από 40% το 2009). Από άλλες μελέτες, τα στοιχεία των οποίων συμπεριέλαβε το ΚΚΕ στην Επίκαιρη Επερώτηση για την Υγεία τον περασμένο Μάη, προκύπτει ότι από τους χρόνιους ασθενείς το 30% μειώνει τις επισκέψεις στους γιατρούς, το 60% δε λαμβάνουν σωστά τη θεραπεία τους, το 17,4% διακόπτει τα φάρμακα για τη χοληστερίνη.

    Επίσης, δεν έχει κάνει ποτέ μαστογραφία το 38,4% των γυναικών (από 53% το 2009) και τεστ ΠΑΠ το 21,3% (από 31,3% το 2009). Παρά τη μικρή βελτίωση, έχει μειωθεί το ποσοστό εκείνων που απαντούν ότι έκαναν προληπτικά τη μαστογραφία (με δική τους πρωτοβουλία, με προτροπή γιατρού, λόγω οικογενειακού ιστορικού, στο πλαίσιο προγράμματος πρόληψης) από 91,6% το 2009 σε 85,6% το 2014.

    ΑπάντησηΔιαγραφή