ΣΥΝΑΔΕΛΦΕ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΕ.
Η Π.Ε.Σ.ΕΚ σε έχει ΑΝΑΓΚΗ και την έχεις ΑΝΑΓΚΗ. Από την πενιχρή σύνταξή σου ενίσχυσε την Ένωση. Γράψου στο σωματείο και ενημέρωσε και άλλους για την λειτουργία του. Κατέβασε την Αίτηση εγγραφής και ενημέρωσε μας με όποιον τρόπο σε εξυπηρετεί.
ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΙΤΗΣΗ

menu

.

Print Friendly and PDF

Πέμπτη 22 Μαΐου 2014

ΑΙΟΛΙΚΑ



Παρακαλώ τοποθετηθείτε για τα αιολικά
   Προς:  υποψήφιους αιρετούς της «τοπικής αυτοδιοίκησης»
1. Να σταματήσει το ξεπούλημα των φυσικών πόρων.
Το δικαίωμα των λαών για διαρκή κυριαρχία στους φυσικούς τους πόρους έχει αναγνωρισθεί με αποφάσεις της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Η Απόφαση για την Διαρκή Κυριαρχία επί των Φυσικών Πόρων της 14.12.1963 "Res. 1803 (XVII)" ορίζει στο σημείο 1 ότι "το δικαίωμα των λαών και εθνών για διαρκή κυριαρχία επί του φυσικού πλούτου και των πόρων πρέπει να ασκείται προς το συμφέρον της εθνικής ανάπτυξης και της ευημερίας του λαού του ενδιαφερόμενου κράτους". Το ίδιο προβλέπει και ο Χάρτης των Οικονομικών Δικαιωμάτων και Καθηκόντων των Κρατών, που έγινε δεκτός από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ με την Απόφαση της 12.12.1974 "Res. 3281 (XXIX)  
Φυσικός πόρος είναι εκτός των άλλων και ο άνεμος μιας περιοχής, τον οποίο μπορούμε να εκμεταλλευτούμε με αιολικά πάρκα (ανεμογεννήτριες), παράγοντας ενέργεια.
Η εκμετάλλευση του ανέμου στη χώρα μας δεν γίνεται για το συμφέρον της, αλλά για το συμφέρον άλλων (Γερμανών, Γάλλων και ντόπιων διαπλεκόμενων).
  Υπάρχει μία τεράστια διαφορά στο ποιος νέμεται τους πόρους, ανάμεσα σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, ΗΠΑ, Καναδά από την μία και Ελλάδα από την άλλη.
α)  Σε άλλες χώρες η όλη διαδικασία της εγκατάστασης είναι σχετικά απλή: έχει προηγηθεί χωροταξικός σχεδιασμός. Ο ιδιοκτήτης της περιοχής (ιδιώτης, δήμος δημόσιο) καλεί τα εργοστάσια που φτιάχνουν τις ανεμογεννήτριες να κάνουν την εγκατάσταση και την συντήρηση. Δεν είναι απαραίτητη ούτε η σύσταση εταιρείας ούτε η απασχόληση προσωπικού. Η χρηματοδότηση γίνεται από τις τράπεζες με χαμηλό ειδικό επιτόκιο. Η ΕΚΤ έχει ειδικό επιτόκιο για ΑΠΕ.  Οι τράπεζες σπεύδουν να χρηματοδοτήσουν μία εγκατάσταση που ξέρουν ότι έχει σίγουρη απόδοση (όπως με τα φωτοβολταϊκά).  Τα χρήματα πάνε εξ ολοκλήρου στο δήμο ή οπωσδήποτε υπάρχουν ισχυρά ανταποδοτικά οφέλη για τους ντόπιους. Τα χρήματα είναι πολλά, αρκεί να σκεφτούμε ότι μία μεγάλη ανεμογεννήτρια μπορεί να τροφοδοτήσει πάνω από 5.000 σπίτια. 
β)  Το δικαίωμα της εκμετάλλευσης του ανέμου στη χώρα μας μπορεί να το πάρει οποιοσδήποτε εκτός του δήμου ή του δημοσίου που είναι και συνήθως οι ιδιοκτήτες μιας έκτασης και φυσικά οι νόμιμοι δικαιούχοι με βάση τις αποφάσεις του ΟΗΕ.  Η εγκατάσταση ανεμογεννητριών στη χώρα μας ήταν απαγορευμένη  για την ΔΕΗ επί πολλά χρόνια. Στη συνέχεια, τα πολλαπλά εμπόδια που βάζει το ισχύον νομικό πλαίσιο  κάνουν δυνατή την υλοποίηση μόνο από μεσάζοντες. Οι ελάχιστες εξαιρέσεις (Ανάβρα, Σητεία) επιβεβαιώνουν τον κανόνα. Οι μεσάζοντες συνήθως είναι γραφεία που χρησιμοποιούν τις διασυνδέσεις τους (τοπικοί άρχοντες, υπηρεσίες, υπουργοί) ώστε να προωθήσουν την έκδοση άδειας και να καθοριστεί το ύψος της επιδότησης. Ο καθένας αντιλαμβάνεται ότι η διαδικασία είναι ιδανική για να ευδοκιμήσουν οι μίζες και  να χαθούν οι πόροι για τον τόπο. Εάν πρέπει να υπάρξει μεγαλύτερη συγκάλυψη, η άδεια πουλιέται σε εταιρείες του εξωτερικού. Αυτές (ή οι αρχικοί μεσάζοντες) καλούν τα εργοστάσια κατασκευής να κάνουν την εγκατάσταση.  Απαραίτητη είναι η επιδότηση της εγκατάστασης σε ποσοστά 45-60% επί των όποιων τιμολογίων παρουσιάσει ο «επενδυτής». Έτσι λοιπόν Γάλλοι, Γερμανοί και λίγοι ντόπιοι με μηδενικά κεφάλαια και μηδενική τεχνογνωσία νέμονται τους φυσικούς πόρους και κερδίζουν απίστευτα ποσά. Η «προσφορά» τους είναι ότι παρεμβάλλονται ανάμεσα στη δημόσια περιουσία των κορυφογραμμών και τα εργοστάσια κατασκευής ως παρασιτικοί οργανισμοί.  
Η παραγωγή ρεύματος από ανεμογεννήτριες είναι μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις, παρά το τεράστιο κόστος εγκατάστασης. Σε περιοχές φιλέτα, η απόσβεση γίνεται εντός 3 ετών, λαμβάνοντας υπόψη την επιδότηση.  Τέτοια περιοχή είναι η ανατολική Πελοπόννησος.
Είναι κρίσιμη η στάση των τοπικών αρχών. Απόψεις όπως «και τι με νοιάζει μένα ποιος θα πάρει τις ανεμογεννήτριες», ή «χρειάζεται τεχνογνωσία, προσωπικό, χρήματα» είναι ύποπτες ή αν είναι αφελείς, αυτός που τις εκφέρει είναι επικίνδυνος και ακατάλληλος για τοπικός άρχοντας.
2. Παραθέτουμε συγκριτικό πίνακα για 2 περιπτώσεις «επενδυτή» (μας έχουν πρήξει πια οι οπαδοί των επενδυτών και  της ιδιωτικής πρωτοβουλίας που και σε αυτή την περίπτωση αποδεικνύονται απλώς διαπλεκόμενοι, με λεφτά του κοσμάκη από τις τράπεζες και «κουμπάρους»).  Στην τελευταία στήλη του πρώτου πίνακα είναι διάφοροι συντελεστές, αν την εγκατάσταση έκανε δημόσιος φορέας. Στην προ τελευταία στήλη είναι οι συντελεστές που ισχύουν για το συντριπτικά μεγάλο μέρος των εγκαταστάσεων.
Στον κάτω πίνακα υπάρχουν οικονομικά στοιχεία (τιμές 2011) για τις δύο περιπτώσεις (ιδιώτης,  δήμος/δημόσιο). Αν τελικά την εγκατάσταση την έκανε ο δήμος, τα λεφτά που θα έβγαζε φτάνουν για να στηθεί πόλη στη μέση της ερήμου!
Στις πιο πολλές περιπτώσεις, όπως έχουμε πεί, άλλος βγάζει την άδεια και άλλος κάνει την εγκατάσταση, έχοντας αγοράσει την άδεια. Ο κύριος λόγος είναι ότι η τελική έγκριση δίνεται σε αυτόν που θα έχει πρόσβαση (μίζα;) στον υπουργό που θα την υπογράψει. Άκουσα παράπονα ότι «οι τωρινοί (2011) το παρακάνανε. Φτάσανε να ζητάνε 40% της επιδότησης!». Ο υπουργός προτιμά να μην είναι πολλοί παίκτες στην αγορά γιατί τα πράγματα είναι ανεξέλεγκτα. Ετσι, κυρίαρχοι παίκτες είναι οι Κοπελούζος, Μυτιληναίος, Γαλλική ή  Γερμανική ΔΕΗ. Τόσο κυρίαρχοι που από δεκαετίες «διορίζουν» υπουργούς. Τους έρχεται πιο φθηνά.


"ΕΠΕΝΔΥΤΗΣ"
ΕΤΑΙΡΕΙΑ
ΔΗΜΟΣ/ΔΗΜΟΣΙΟ
ΓΕΝΙΚΑ
ΙΔΙΟΚΤΗΤΗΣ ΓΗΣ
Δήμος / Δημόσιο
Δήμος / Δημόσιο
ΙΔΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
ΜΗΔΕΝ
ΜΗΔΕΝ
ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ
ΤΡΑΠΕΖΕΣ με ειδικό επιτόκιο
ΤΡΑΠΕΖΕΣ με ειδικό επιτόκιο
ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ
45-60%
;
ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ
ΜΗΔΕΝ
ΜΗΔΕΝ
ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών
Εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών
ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Δεν είναι απαραίτητο.
Δεν είναι απαραίτητο.
ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών
Εταιρεία κατασκευής ανεμογεννητριών
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΔΕΙΟΔΟΤΗΣΗΣ
Αδεια από υπηρεσίες του Δημοσίου
Αδεια από υπηρεσίες του Δημοσίου
ΜΙΖΕΣ
ΓΡΗΓΟΡΟΣΗΜΟ ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ
2% επί της επιδότησης
ΜΗΔΕΝ
ΤΟΠΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ
2% επί της επιδότησης
ΜΗΔΕΝ
ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Εχουν ακουστεί έως  40% της επιδότησης
ΜΗΔΕΝ





ΤΙΜΟΛΟΓΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ
33.000.000
24.000.000
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΜΕ ΑΙΟΛΙΚΟ ΠΑΡΚΟ 33MW (11 ΑΝΕΜΟΓΕΝΝΗΤΡΙΕΣ )
ΚΟΣΤΟΣ ΦΟΥΣΚΩΜΕΝΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ
 ΦΠΑ του (33-24 εκατ), ΠΕΡΊΠΟΥ 2.000.000
0
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
26.000.000
24.000.000
ΕΠΙΔΟΤΗΣΗ 45%
14.850.000
10.800.000
ΓΡΗΓΟΡΟΣΗΜΟ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ 2%
297.000
0
ΤΟΠΙΚΟΙ ΑΡΧΟΝΤΕΣ 2%
297.000
0
ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
1.000.000 έως  5.940.000
0
ΣΥΝΟΛΟ ΜΙΖΑΣ
Έως 6.534.000
0
ΤΕΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ
11.150.000
έως 17.684.000
13.200.000
ΕΤΗΣΙΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗ
5-7 εκατ.
5-7 εκατ
ΑΝΤΑΠΟΔΟΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ
150-210 χιλ
 0
ΧΡΟΝΟΣ ΑΠΟΣΒΕΣΗΣ
2-3 χρόνια
έως δύο χρόνια

Αντωνάκος Λάμπρος, Εκπαιδευτικός μηχανολόγος μηχανικός

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου